ASPIRASI / INSPIRASI

Ilmu Massa, Turath, Sejarah. Analisa Kajian Budaya Pemikir. Peradaban Insani Kalbu Akal Mencerah. Hakikat Amal Zikir Dan Fikir. Ilmu, Amal, Hikmah Menjana Pencerahan. Ulul-Albab Rausyanfikir Irfan Bistari. Tautan Mahabbah Mursyid Bimbingan. Alam Melayu Alam Islami Tamadun Melayu Peradaban Islami. Rihlah Ilmiah Menjana Pencerahan Pemikiran, Kefahaman & Ketamadunan (Ilmu,Amal,Hikmah & Mahabbah) - Inspirasi: Rizhan el-Rodi

GLOBAL: Gagasan Israel Raya


Gagasan Israel-Raya

Dilema kekejaman Pihak Israel merupakan paling panjang dalam sejarah dunia bahkan kejahatan mereka telah direkodkan al-Quran yang memaparkan sikap sebenar mereka sejak berzaman. Isu penindasan Israel terhadap rakyat Palestin dan pencerobohan ketas tanah Palestin tidak dihiraukan masyarakat dunia. Seolah-oleh Israel bebas dari undang-undang antarabangsa bahkan kewajaran perbuatan kejam zionis di sokong oleh sekutunya Amerika Syarikat.

Hikmah bertukarnya kiblat bagi umat Islam dari Bait al-Maqdis ke Kaabah di Mekah bagaikan suatu hikmah yang tersembunyi disebalik peristiwa hari ini. Israel sememangnya angkuh bahkan mereka dapat menguasai sebuah kuasa besar Amerika dengan mempunyai jaringan stategik dalam pelbagai bidang politik, ekonomi, media, hiburan, kewangan, persenjataan, intelektual, sukan, kekayaan dan sebagainya. Seolah-olah bijak pandai di barat dan Amerika dikuasai Yahudi dan mengikut telunjuk mereka sehinggakan ke peringkat PBB (United Nation) yang memihak kepada agenda ‘Zionis Network”.

Bangsa Yahudi setelah sekian lama merantau tanpa mempunyai Negara sendiri telah berjaya menjajah dan merampas tanah Palestin yang bersejarah sebagai sebahagian Negara mereka dan usaha-usaha terus dilakukan untuk memperluaskan Negara mereka. Sebagai The Great of Israel’. Yang mana bumi Palestin sememangnya berada di lokasi startegik dunia dan mencakupi sejarah tiga agama samawi yang merupakan tempat suci bagi agama tersebut. Kesususahan Yahudi sekian lama menjadikan mereka tabah, cekal dalam perjuangan hidup dan bersikap keras hati terhadap orang lain dengan konsep mereka lah bangsa pilihan..

Perancangan Israel kubra ialah mencakupi Kawasan Nil Mesir, 160Km ke Timur Sungai Nil, seluruh bumi Syam (iatu Syria, Lubnan, Jordan dan sebahagian Iraq iaitu sekitar Sungai Euphrates serta 2/3 kawasan Saudi Arabia. Dengan impian Baitul Maqdis sabagai ibukota mereka. Yang mana sejarah bertapaknya Negara mereka hari ini ialah dengan bantuan British, lantaran para Yahudi dari eropah Timur dipelawa ke bumi Palestin bagi meramaikan rakyat mereka dan asimilasi dengan meminggirkan masyarakat arab Palestin dan merampas tanah mereka.

Keangkuhan Israel yang menganggap mereka bangsa terbaik, mempunyai nabi yang paling ramai dan amat bermusuh dengan Islam dan umat Nabi Muhammad kerana mereka tidak dapat menerima Rasul terakhir dari kalangan bangsa arab.

Hujah mereka berdasarkan Injil Bab ayat 34:genesis 15:18 : Yoshua 13 dan ii Samuel 8:5-6 (didalamnya Tuhan menjanjikan bagi menghadiahkan kawasan yang dinyatakan itu kepada Yahudi (iaitu kawasan peta Israel Raya). Dengan ini mereka membangkitkan haykal Sulaiman di tapak masjid al-Aqsa dan berusaha untuk merobohkannya. Justeru Islam dan Umatnya merupakan penghalang kepada agenda mereka yang harus ditentangi.
Purata sehari umat Islam Palestin dibunuh ialah 2 orang sehari. Israel mempunyai peralatan ketenteraan yang canggih di dunia dan didokongi agensi perisikan yang mantap serta dibantu oleh Eropah dan Amerika.
Yahudi menguasai kedudukan dan kepentingan strategik dunia, mereka menguasai 40% ekonomi dunia, yang mana syarikat-syarikat gergasi dimiliki oleh yahudi, mereka menguasai media cetak dan elektronik antarabangsa seperti CNN, BBC, hiburan antarabangsa Hollywood, bank-bank, pemikir dan professor di institusi pengajian tinggi dan penyelidikan dikuasai Yahudi. Bahkan yahudi menguasai dewan senat Amerika dan juga para pelobi yahudi menguasai politik US yang menjadikan dasar Amerika menurut telunjuk Yahudi begitu juga PBB dikuasai oleh Yahudi dengan posisi strategik diletakkan kepada bangsa yahudi. Agensi perisikan Amerika juga dikuasai oleh yahudi dan dengan kerjasama mossad Israel. Justeru Israel dapat mengkontrol Amerika dengan begitu mudah.
Iraq menjadi mansa kerakusan Israel dimana bumi Iraq kini ekonominya dikuasai yahudi dengan pemilikan syarikat dan pelaburan oleh bangsa Yahudi. Israel juga bebas memiliki senjata nuklear tanpa teguran antarabangsa.
Yahudi akan sentiasa memusuhi Islam sebagaimana ditegaskan oleh al-Quran kecuali jika mengikut telunjuk mereka.