ASPIRASI / INSPIRASI

Ilmu Massa, Turath, Sejarah. Analisa Kajian Budaya Pemikir. Peradaban Insani Kalbu Akal Mencerah. Hakikat Amal Zikir Dan Fikir. Ilmu, Amal, Hikmah Menjana Pencerahan. Ulul-Albab Rausyanfikir Irfan Bistari. Tautan Mahabbah Mursyid Bimbingan. Alam Melayu Alam Islami Tamadun Melayu Peradaban Islami. Rihlah Ilmiah Menjana Pencerahan Pemikiran, Kefahaman & Ketamadunan (Ilmu,Amal,Hikmah & Mahabbah) - Inspirasi: Rizhan el-Rodi

freemason dan Gerakan Zionisme





Freemason Dan Gerakan Zionisme

Freemason salah satu sayap kepada gerakan zionisme antarabangsa bagi agenda strategik zionisme. Gerakan ini juga mengguna pelbagai nama dan pendekatan dalam gerakan mereka samaada dalam bentuk kemanusiaan, kebajikan, pendidikan, keamanan dan sebagainya.

Zionisme
Ianya dinisbahkan kepada sebuah Bukit Zion di Quds (Jerusalem), dimana dikatakan tempat ibadat nabi Daud dan tempat bersemadinya tuhan mereka ‘Yahweh”. Theodore Herzl (1860-19040 merupakan pelopor kepada gerakan Zionisme pada tahun 1869 iiaitu di Basel, Switzerland. . kongres pertama Zionis mewujudkan resolusi dan protokol antaranya mewujudkan suatu penempatan Yahudi di bumi Palestin, memecahbelahkan Daulat Osmaniah mengikut Negara bangsa dan lain-lain.

Gerakan zionis yang bermotif politik menggunakan simbol agama bagi agenda mereka. Zionisme mewujudkan semangat yahudi dan perancangan merampas tanah palestin, mewarkan kewujudan Haykal Sulaiman di perkarangan Masjid al-Aqsa.

Dalam al-Quran merakamkan kejahatan golongan Yahudi yang keras dan sanggup membunuh para nabi mereka seperti dlaamsurah al-Maidah:78 dan al-Baqarah:61. Yahudi jugamerupakan dalang kepada perang saudara England-Perancis, Perang Dunia 1 dan 2, perang Iraq dan perang di Afghanistan.

Peranan mereka juga mewujudkan jaringan mereka seperti Lions Club, Ilmuniti, Bahahi, gerakan wahabi, Rotary, Qadiani dan agensi perisikan barat. Mereka bergerak dalam pelbagai sudut dan mengguna pelbagai nama serta mempunyai dana kewangan yang banyak serta jaringan yang luas dan mantap.

Fahaman dan pemikiran seperti Sosialisme, kapitalisme, liberalisme dan globalisme merupakan buah pemikiran bijak yahudi yang diterima pakai umat manusia sedunia..

Hegomoni Yahudi dan Zionisme dapat menguasai Amerika sebuah kuasa besar dunia dan menguasai pelbagai bidang dan kedudukan strategik Negara besar dan digunakan bagi kepentingan mereka dan bagi menjaga kelangsungan Negara Israel di bumi Palestin.

Agenda Meruntuh Khilafah Islamiah
Gerakan ini pernah berjaya menyumbang kepada kejatuhan dan perpecahan empayar khilafah Osmaniah suatu ketika dahulu. Dendam dan sikap benci mereka terhadap umat Islam dan khilafah Islamiah begitu meluak-luak yang menjadi ancaman kepada mereka. Justeru bagi meleraikan kekuatan daulat Islam mereka bersama menyokong gerakan Turki muda yang dipimpini Kamal Ataturk dan gerakan batiniah, Bahai, dan wahabi. Mereka juga bekerjasama dengan agensi perisikan barat dan menyebar fahaman kebangsaan kalangan umat Islam bagi tujuan pecah belahkan khilafah Osmaniah. Kerana daulat Osmaniah sememangnya digeruni barat dan menjadi ancaman kepada mereka, justeru perpaduan umat Islam dileraikan dengan begitu halus dan pelbagai pendekatan dan strategi.

Daulat Osmaniah yang merupakan empayar daulat Islam bermanhaj Ahli Sunnah wal Jamaah, bermazahab as-Syafei dan mendokong aliran tariqat sufi, bahkan golongan sufi meruapakan para penyebar dakwah Islam ke eropah dan panji kekuatan pasukan pertahanan Turki Osmaniah. Justeru roh dan kekuatan Islam tersebut harus dimusnahkan. Iaitu dengan mencipta aliran tariqat palsu dan mendokong aliran wahabi yang sememangnya bertentangan dan anti sufi. Kerjasama dengan Mohamad bin Wahab (pelopor kepada akidah dan aliran wahabi), Mereka bertindak melampau membunuh umat Islam bagi menyebarkan dakyah ajaran mereka yang berselindung di sebalik al-Quran dan Hadis dan memerangi mereka yang bertentangan mereka,.

Gerakan zionisme melalui freemason ini begitu bijak memperlaga umat Islam bahkan kalangan Negara eropah. Mereka menguasai media, kewangan, dan perdagangan serta menjadi golongan intelek dan akademik. Bagi mengekalkan penjajahan dan rampasan Yahudi terhadap tanah umat Palestin adalah penting gerakan sulit seperti freemason yang bebas bergerak di seluruh dunia dan agensi NGO mereka berselindung disebalik nama dan pendekatan yang baik. Gerakan mereka ini bekerjasama rapat dengan agensi perisikan Israel (mossad) .Jaringan mereka berjaya menyusup dalam pelbagai tempat dan peringkat di media, perkhidmatan awam, politik , kewangan dan perniagaan serta pelbagai nama NGO.

Iliminiti yang ditubuh pada 1 Mei 1776 oleh Adam Weishaupt di Bavaria, Jerman. Meruapakn seorang ahli kepada Knight of Temples yang merupakan suatu jaringan Freemason. Iaitu gerakan sulit bagi mengekalkan hegomoni yahudi dan agenda mereka. Knight of Temple ini telah wujud di zaman perang salib 1118 m.

Simbol
Duit Dollar Amerika Syarikat khususnya 1 Dollar simbol kepada gerakan ini. Yang menunjukkan penguasaan dan pengaruh mereka di Amerika Syarikat. Iaitu sejak dahulu kala lagi sehinggalah kini. Mereka mempunyai jaringan kukuh dengan golongan gerakan mereka di eropah dan di pelusuk dunia.. Senibina ‘White House’ yang bercirikan Rom merupakan manifestasi kekuatan dan empayar kekuasaan baru mereka. Begitu juga simbol piramid dan bentuk Pentagon suatu isyarat kepada gerakan sulit antaranya Freemason.

Golongan ini berjaya membentuk ‘isme’ pemikiran kepada masyarakat dunia antaranya kapitalisme, sosialisme, liberalisme dan globalisme. Yang mana mereka adalah pemikir dan ahli strategis yang kesemuanya bagi agenda kepentingan mereka dan strategi menguasai dunia dan pengaruhnya secara berterusan. Dimana sentiasa ada pelapis kepada gerakan jahat ini.. Sistem demokrasi juga merupakan agenda pemikiran mereka dalam mewujudkan Negara bangsa dan sistem pilihanraya yang memecahbelahkan ummah setiap kali menjelang pilihanraya..

Orientalisme dan agensi perisikan
Organisasi ini Melakukan kajian terhadap umat Islam dan pemikirannya dari segi budaya, sejarah, bahasa, keilmuan, dan ilmu-ilmu Islam bagi tujuan halatuju mereka dan kepentingan perancangan mereka serta bagi menyelewengkan fahaman umat Islam dan dunia amnya. Perkembangan umat Islam dituruti dan dititikberatkan. Daripadanya digunakan untuk perang saraf dan menyebarkan perkara negatif umat Islam dan memecahbelahkan perpaduan umat Islam. Konsep Negara bangsa dan kepentingan Negara sendiri adalah acuan mereka dalam agenda demokrasi.