ASPIRASI / INSPIRASI

Ilmu Massa, Turath, Sejarah. Analisa Kajian Budaya Pemikir. Peradaban Insani Kalbu Akal Mencerah. Hakikat Amal Zikir Dan Fikir. Ilmu, Amal, Hikmah Menjana Pencerahan. Ulul-Albab Rausyanfikir Irfan Bistari. Tautan Mahabbah Mursyid Bimbingan. Alam Melayu Alam Islami Tamadun Melayu Peradaban Islami. Rihlah Ilmiah Menjana Pencerahan Pemikiran, Kefahaman & Ketamadunan (Ilmu,Amal,Hikmah & Mahabbah) - Inspirasi: Rizhan el-Rodi

Agenda Strategis Zionis Israel


Agenda Strategis Zionis Israel

Golongan Yahudi dikatakan bijak dalam pelbagai bidang intelektual dan profesionalisme. Lantaran menguasai pelbagai bidang dikuasai mereka antaranya kewangan, hiburan, ekonomi, ilmiah, sains, teknologi, politik dan sebagainya mereka lah mempeloporinya. Golongan mereka yang sedikit di US namun dapat menguasainya kerana mereka telah menguasai kedudukan strategik , pembuat dasar dan kekayaan US.

Media antarabangsa sehingga PBB telah dikuasai secara proksi dan jaringan strategis mereka di serata dunia. Menyingkap al-Quran memberi peringatan terhadap muslihat dan kejahatan Yahudi sejak berzaman dan mereka merupakan dalang kepada peperangan dunia sebagaimana tercatat dalam sejarah. Justeru mereka sememangnya keras dan degil dengan kehebatan dan kebijakan mereka kononnya merekalah yang terbaik dari kalangan umat manusia.

Jaringan Yahudi global, harus disingkap dengan agenda dan strategi mereka terutamanya terhadap umat Islam dan negara Muslim:

Sejarah merekodkan antaranya mereka telah berjaya membentuk golongan umat Isalm melawan pemerintah umat Islam khilafah Turki Osmaniah dengan pelbagai gerakan sulit dan membentuk penentang dari kalangan umat Islam sendiri seperti golongan batiniah, Wahabi, Turki Muda, Syiah, Ahmadiah Qadiani dan seumpanya. Dengan pelbagai ideologi dan fahaman ini berjaya merungkai perpaduan dan kekuatan umat Islam yang berteraskan faham Sunni ahli Sunnah wal jamaah.

Ideologi kebangsaaan yang buta, sosialisme, kapitalisme, globalisme, merupakan cetusan pemikiran strategik mereka. Mereka juga memecahbelahkan umat Islam kepada pelbagai golongan seperti tradisionalis, konservatif, modenis, progresif, pluralisme, fundamentalis dan sebagainya bagi mengadu domba dan melagakan sesama umat Islam. Kerohanian Islam diselewengkan dan di negatifkan agar kekuatan umat Islam tidak kembali bangkit,. Kerana mereka telah mengkaji dimana kekuatan umat Islam dan para strategis dan pengkaji mereka mengetahui hal ini.

Sistem politik kepartian diuar-uarkan termasuk demokrasi supaya sistem mereka terus diguna pakai dan bimbang jika umat Islam kembali kepada sistem khalifah. Sistem politik kepartian dapat memastikan umat Islam terus bertelingkah dan berpecah apatah lagi menjelang setiap kali pilihanraya. Antara agenda seterusnya ialah mereka merancang seperti pembentukan negara Kurdistan yang kini diambil oleh Turki, Iran, Iraq dan Syria. Justeru mereka menyokong gerakan tersebut agar negara-negara tersebut akan semakin mengecil dan berpecah lagi.

Iraq dibahagikan kepada Sunni, Kurdis dan Syiah dimana umat Islam akan terus lemah dan bertelingkah sesama sendiri dan pembentukan pemerintahan boneka US atau secara tepat bagi kepentingan Israel.

Baluchistan yang merangkumi Afghanistan, Pakistan, dan Iran supaya terbina negara baru dan negara-negara tersebut semakin kecil dan bertelingkah...mereka mendokong parti-parti politik kalangan negara Islam bagi agenda strategis mereka secara tidak langsnung dan tanpa sedari dalam konteks sesama mendapat manfaat.. mereka bijak mewujudkan NGO yang berselindung diatas nama kebajikan, kemanusiaan dan seumpamanya yang merupakan saluran maklumat mereka dan pelbagai syarikat perniagaan sebagai serampang dua mata bagi tujuan agenda mereka.

Jaringan mereka dengan negara kuasa besar dan pemimpin parti-parti kuasa bersar serta dengan pihak keselamatan negara tersebut terus kukuh. Mereka terus mengusai media antarabangsa, ketenteraan, profesionalisme dan ilmuan serta pakar dan penguasaan dalam pelbagai bidang. Ini bagi kelangsungan dan hegemoni Israel Raya dan Zionisme.