ASPIRASI / INSPIRASI

Ilmu Massa, Turath, Sejarah. Analisa Kajian Budaya Pemikir. Peradaban Insani Kalbu Akal Mencerah. Hakikat Amal Zikir Dan Fikir. Ilmu, Amal, Hikmah Menjana Pencerahan. Ulul-Albab Rausyanfikir Irfan Bistari. Tautan Mahabbah Mursyid Bimbingan. Alam Melayu Alam Islami Tamadun Melayu Peradaban Islami. Rihlah Ilmiah Menjana Pencerahan Pemikiran, Kefahaman & Ketamadunan (Ilmu,Amal,Hikmah & Mahabbah) - Inspirasi: Rizhan el-Rodi

Pesanan Prof Datuk Dr S.M.N. al-Attas


Penulis bersetuju dengan pandnagan seorang sahabat (Rausyanfikir) bahawa intipati video ini 80% adalah berkenaan kandungan 'Risalah Untuk Kaum Muslimin'. Antaranya pentingnya adab, keilmuan dan akhlak. Maknanya sangat dalam sama ada secara tersurat dan tersirat dalam konteks teguran membina dan berhikmah bagi wadah perjuangan agama, bangsa dan watan dan bukannya kepada UMNO...?

Apapun pentingnya bagi perjuangan bersama demi agama, bangsa dan watan tanpa mengira politik kepartian dan pentingnya kesedaran semua pihak Melayu Islam serta memperkasakan kedaulatan Melayu dan Islam. Pada hemat penulis antara institusi yang wajar diperkasakan adalah Institusi Kesultanan dan Majlis Raja-Raja Melayu .

KHIDMAT AGAMA, BANGSA & WATAN