ASPIRASI / INSPIRASI

Ilmu Massa, Turath, Sejarah. Analisa Kajian Budaya Pemikir. Peradaban Insani Kalbu Akal Mencerah. Hakikat Amal Zikir Dan Fikir. Ilmu, Amal, Hikmah Menjana Pencerahan. Ulul-Albab Rausyanfikir Irfan Bistari. Tautan Mahabbah Mursyid Bimbingan. Alam Melayu Alam Islami Tamadun Melayu Peradaban Islami. Rihlah Ilmiah Menjana Pencerahan Pemikiran, Kefahaman & Ketamadunan (Ilmu,Amal,Hikmah & Mahabbah) - Inspirasi: Rizhan el-Rodi

Valley Of The Wolves Palestine 2011





Sinopsis:

Cerita ini mengkisahkan tiga orang agen Turkiye yang dilatih khas untuk memburu dan membunuh kepala askar Israel yang mendalangi pembunuhan rakyat Turkiye semasa tragedi Marvi Marmara yang bernama Moshe Ben Layzir dan juga Avi.

Disamping itu pengarah filem ini juga sempat bermain dengan dialog-dialog yang menjawab segala dakwaan tidak berasas puak Zionis Israel tentang The Promise Land.

Pengarah filem ini juga menyelitkan unsur-unsur kerohanian berupa zikir dan salawat yang menjadi nadi dan tunjang kekuatan rakyat Filistin dalam menentang kekejaman rejim Zionis.

Meskipun terdapat unsur Rambostan dalam plot / aksi tembak menembak, cerita ini berupaya membuka mata masyarakat dunia bahawa Turkiye (jika mahu) buleh memijak kepala Zionis tanpa belas kasihan.

Mungkin tunggu masa.